Analýza kľúčových slov je neoceniteľná a super vec, lebo vám napomáha vidieť ľuďom do ich myšlienok a tak sa perfektne zacieliť na nich a ich potreby. Miesto načúvania čo by ľudia mohli robiť sa s agregáciou týchto slov z danej oblasti dozviete čo hľadajú a čo ich zaujíma. Akonáhle máte dostupné tieto slová ste ozbrojený možnosťou tvoriť jedinečný obsah, ktorý zaručene zaujíma ľudí a zabezpečí dostatočnú kredibilitu. Prečo? No predsa, lebo s nimi komunikujete s ich jazykom. Pri dobrom spracovaní a po strategickom propagovaní sa môžte dostať na popredné miesta. Možno sa zdá byť čudné brať vyhľadávanie ako druhoradé, ale Google vás nebude brať relevantným, kým niekto iný vás revelevantným neučiní. Preto sa do indexu nedostane, kým niekto na vás neodkáže.
-
Nástroje
K analýze slov v rôznych jazykoch môžte použiť voľne dostupný Google’s Keyword Tool. Ak potrebujete len v angličtine môžte ešte použiť SEO Book Keyword Suggestion Tool Aarona Wall-a, ktorý je tiež zadarmo. K plateným nástrojom patria Wordtracker a Keyword Discovery.
-
Buďte špecifický
Kľúčové slovo je termín, ktoré sa najviac používa, ale čo je viac dôležitejšie sú slovné spojenia. Napríklad realitná kancelária v Bratislave pracuje na tom, aby bola prvá na slovo “realitna kancelaria”, kde je veľká konkurencia. Lepšie riešenie by bolo zamerať sa na “realitna kancelaria bratislava”. Nezabúdajte tiež na synonymá.
-
Sila čísiel
Neberte 100% čísla mesačnej návštevnosti zobrazovaných v nástrojoch. Dbajte na relatívnu popularitu slov, mali by ste si byť istý, že dané slovo má určitú návštevnosť a na druhej strane pri začiatkoch dávať pozor na vysoko konkurenčné slová.
-
Relevantnosť
Je tiež dôležité, aby vybrané slová boli relevantné, dobre popisujúce danú tému. Napríklad poskytujete webdesign, tak je zbytočné nasilu využívať slovo webhosting, ktoré má vysokú návštevnosť i konkurenciu.
-
Vytvorte zdroj
Kľúčovou zakonitosťou je nájsť slovo, ktoré pomôže vytvoriť obsah, ktorý môže poslúžiť aj ako zdroj pre čitateľov. Niečo čo:
- Spĺňa predbežné potreby návštevníkov stránky
- Pôsobí ako prvý predajný krok či začiatok jeho cyklu
- Stojí za odkázanie naň
Kroky 1-4 sú skôr základne pre úspešnosť, ale krok 5 vytvára rozdiel, ktorý robí stránku jedinečnou, dôveryhodným zdrojom na odkázanie.