SEO optimalizácia pre vyhľadávače a PPC reklama
Optimalizácia web stránok a tvorba reklamných stratégií

+421 915 82 82 31 info@optimalizaciaseo.sk
SEO Blog

Google URL parametre

Pri Google hľadaní sa vám možno niekedy zíde zmeniť výsledky. Napríklad hľadáte s anglickým a radi by ste výsledky rýchlo zmenil na slovenske. Ako nato?
Najprv, ale začnime najhlavnejším, ktorý je práve pre hľadanie a to je q=hľadanývýraz q je z anglického slova queue čo v preklade znamená radiť, triediť. No, ale teraz späť k zmienenému priḱladu.
Napríklad hľadajme slovo seo, tak naše URL by vyzeralo nasledujúco
http://www.google.com/search?q=seo

, ale ako ste možno zbadali je tam TLD .com čo je zvyčajne pre anglické výsledky. Pridaním parametra hl=sk sa nám zobrazia výsledky v slovenčine a so slovenskými výrazmi. Nemám overené, ale podľa mňa bude hl od home language čiže domáci, materynsky jazyk.
Parameter gl= je google location, ktorý udáva lokalizáciu výsledkov. Napr.
http://www.google.sk/search?hl=de&gl=sk&q=webdesign

s vami bude komunikovať v nemčine, ale ukáže výsledky zo Slovenska.

Potom je tu ešte parameter start=, ktorý udáva od ktorej stránky ma začať listovanie. Napríklad start=10 vypíše 2. stránku výsledkov.

Možno by ste chceli miesto štandardných 10 výsledkov na stránku viac, tak v tom vám pomôže parameter num=20 , ktorý v danom prípade vylistuje 20 výsledkov na stránku miesto 10.

Ešte tu je parameter filter=0, ktorý vypne filtráciu podobných výrazov, čiže vráti všetky záznamy bez filtrovania, ktoré sú navzájom podobné, napr. pri zisťovaní počtu spátných odkazov pomocou link:domena.sk

Napísať komentár