SEO optimalizácia pre vyhľadávače a PPC reklama
Optimalizácia web stránok a tvorba reklamných stratégií

+421 915 82 82 31 info@optimalizaciaseo.sk
SEO Blog

Praktiky vnútorných odkazov

Zoznam najlepších praktík prelinkovania stránok vašej web stránky. Tipy a praktiky ako najlepšie využiť štruktúru vnútorných odkazov web stránok.

  1. Používajte textové odkazy, ak je možné.

  2. Použite kľúčové slová ako text pre vaše všetky odkazy.

    Súčasťou ranking algoritmu je porovnanie obsahu stránky, na ktorú odkazujete s kľúčovým slovom použitom v odkaze.
    Vyvarujte sa použitiu “Kliknite sem”, “Úvod”, “Domov” ako text pre odkaz nakoľko nie sú moc relevantné k odkazovanému obsahu.

  3. Z hlavnej stránky alebo z mapy stránky odkazujte na všetky ostatné stránky.

    Ak je vaša web stránka relatívne malá (menej ako 10 stránok), tak vaša stránka môže poslúžiť aj ako mapa stránky. Ak, ale máte väčšiu stránku, tak je potrebné vytvoriť zvlášť mapu stránky. Pridajte aj nejaký obsah k vašej mape stránok – nemala by pozostávať len z odkazov.
    Mapa stránky slúži ako index , zoznam k vašej stránke a je neoddeliteľna z dôvodov:

    • Pomáha Google nájsť a prejsť celú vašu stránku rýchlo
    • Pomôže vašim zákazníkom rýchlo nájsť čo potrebujú
    • Pomôže distribuovať PageRank vašej stránky k ostatným, dôležitým stránkam
  4. Linkujte zo všetkých nerelevantných stránok len na vašu hlavnú.

    Nerelevantné stránky sú definované ako tie, ktoré neobsahujú kľúčové slová a predpokladaný obsah návštevníkom. Nechcete, aby tie stránky dostali väčší PageRank ako tie dôležité. Príklady nerelevantných stránok, ktoré by mali odkazovať len na hlavnú stránku:

    • Copyright
    • Obchodné podmienky
    • O nás
    • Kontakt
    • Objednávkové formuláre
    • Odporúčania

    Toto vám pomôže vrátiť a sústrediť PageRank späť na vašu hlavnú stránku. Pamätajte, že chcete maximalizovať PageRank pre vaše najdôležitejšie stránky.

  5. “Súvisiace odkazy” linkujte zo všetkými ostatnými vašej stránky.

    Táto stránka obsahuje vychádzajúce odkazy (outgoing links), ktoré ukazujú na iné web stránky a bude dôvod unikania PageRanku z tejto stránky (ale nie od všetkých ostatných strán). Nakoľko hlasovací výkon PageRanku je rozdelený rovnomerne na všetky odkazy danej stránky, mať veľa odkazov, ktoré ukazujú späť na vašu vlastnú stránku minimalizuje efekt unikania. Snažte sa udržať všetky odkazy smerujúce na iné stránky na jednej stránke – stránka súvisiacich odkazov. Ak máte viac ako 100 odkazov na stránke, tak ich rozdelte na dodatočné stránky.

  6. Linkujte LEN medzi stránkami, ktoré príbuzné kľúčovým slovom.

    Toto vám pomôže distribuovať PageRank medzi stránky, ktoré súvisia. Tieto stránky sú pravdepodobne dôležité pre vašich návštevníkov, čo znamená, že by ste na ne mali sústrediť PageRank. Tieto stránky by tiež mali obsahovať odkaz späť na hlavnú stránku.

  7. Zabezpečte, aby každá stránka odkazovala aspoň na jednu ďalšiu stránku.

    Toto pomôže Google prejsť vašu stránku rýchlejšie a pomôže návštevníkom lepšie prechádzať vašu web stránku.

  8. Používajte absolútne URL k odkazovaniu k hlavnej stránke.

    Pri spätnom odkazovaní na hlavnú stránku z iných vždy použite absolútnu URL adresu namiesto relatívnej URL alebo názvu súboru. Napríklad vždy používajte:

    http://www.yourdomain.com

    miesto

    index.html (alebo čo je váš názov súboru pre hlavnú stránku)

    alebo

    http://www.yourdomain.com/index.html

    Tiež by som použil absolútnu URL adresu pre subdoménu či podadresár. Google má problémy s priradením presnej hodnoty PageRank na stránku, ak sa používa nekonzistentná alebo rozdielna URL adresa.

  9. Používajte “Bread Crumb” link navigáciu

    Efektívna link navigácia medzi stránkami môže napomôcť v bohatej vnútornej väzbe kľúčových slov a pomôcť napovedať návštevníkom, kde sa nachádzajú na stránke. Populárna technika zvaná “bread crumbs” môže byť použitá k riešeniu. Napríklad

    Optimalizácia vašej web stránky > Správne prelinkovanie vašich stránok > Najlepšie praktiky k vytvoreniu vnútorných väzieb(internal linking)

    Všimnite si ako to môže napomôcť obsahu a poskytnutiu odkazov s kľúčovými slovami.

  10. Používajte “NOFOLLOW” atribút

    Atribút rel=”NOFOLLOW” v odkaze sa používa v blogoch a diskusných fórumoch k blokovaniu Google robota, aby išiel za odkazom na cieľovú stránku, a tak blokujúc distribúcie PageRanku. Je to snaha redukovať spamovanie. Jeho syntax:

    <a href=”URLadresa” rel=”nofollow”>

Jeden komentár k “Praktiky vnútorných odkazov”

  1. […] Komentáre – jedná sa o komentáre v blogoch, ktoré sú zväčša nofollow […]

Napísať komentár