SEO optimalizácia pre vyhľadávače a PPC reklama
Optimalizácia web stránok a tvorba reklamných stratégií

+421 915 82 82 31 info@optimalizaciaseo.sk
SEO Blog

Eric Ward a jeho linkbuilding

Eric Ward je majstrom v linkbuildingu, ktorému medzi klientelu patria spoločnosti ako Amazon, Discovery Channel či Warner Bros. Čo je naozaj zaujímavé na ňom je, že nikdy nepomôže klientovi, ktorý sa nechce proces naučiť. Chce učiť ľudí a donútiť, aby sa naučili kompletnú správu ich web stránok. Skôr ako pôjdeme ďalej si definujme čo vlastne linkbuilding je. Ide o proces cieľavedomej kontroly kvalitných stránok (napr. katalógy, spravodajné stránky, blogy, sociálne stránky, atď ) a ich presvedčenie, aby odkazovali na vašu stránku. Takto dosiahnuté odkazy vám nielenže prinesú priamu návštevnosť, ale aj najlepšie pozície vo vyhľadávačoch.

Odkiaľ spätné odkazy prichádzajú?

Je mnoho príležitostí ako dosiahnúť odkazy. Treba byť metodický pri ich vyhľadávaní a kreatívny k ich získaniu.

Veľa ľudí tvorí zbierky zdrojov o danej téme a chcú, aby boli čo najobsiahlejšie. Odskúšajú a zoradia stránky, o ktorých si myslia, že fanúšikovia budú mať záujem. Práve tieto zbierky zdrojov sú najdôležitejšie z hľadiska linkbuildingu. Čiže, ak by som chcel vytvoriť odkazy pre blog o New York Giants, tak by som sa pozrel na zbierku zdrojov o New York Giants alebo American Football a požiadal o odkaz.

Sú dôveryhodné stránky dôležité?

Ward koncentruje na hľadanie ľudí, ktorý majú záujem, vášeň k danej téme. Ďalej uviedol, že jeho kariéra nebola založená na získavaní odkazov kvôli dobrej pozícii vo vyhľadávačoch. Vtedy, keď on začínal s linkbuildingom ešte vyhľadávače boli v plienkach.

Ak majú tú vášen, tak ich stránky budú určite kvalitné a spravia odkaz užitočným. Jeho prístup je identifikovať typ osoby, ktorá dbá na dobrý obsah a je záujem o odkaz na jeho obsah.

Ako vybudovať odkazy?

Hodnota prostredníctvom obsahu

Je dôležité, aby každá stránka dala hodnotu prostredníctvom obsahu. Ten obsah musí byť unikátny a vysoko relevantný cieľovým návštevníkom web stránky.

Ward hovorí: “Keby som mal spoločnosť vyrábajúcu lode mal by som na stránke pravdaže lode na predaj, ale čo iné ešte? Aký typ obsahu by som mohol pridať, aby bol zaujímavý aj pre kupca, ktorý by si kúpil jednu? Aký typ obsahu by som mohol pridať pre niekoho, kto už odomňa raz kúpil?”

“Prečo nespraviť obsah o každej lodi, ktorú mám, obsah ako online návody, rady k údržbe alebo otázky a odpovede o problémoch a ťažkostiach” Zoznam je prakticky nekonečný, akonáhle sa zameriate na hodnotu, ktorú zákazníkovi môžete ponúknuť.

Myslite geograficky

“Myslite na počet web stránok v USA. Ja by som myslel na odkázanie na nich a spätné odkázanie od nich.”

“Potom by som sa zacielil na pobrežné mestá, kde plavba a lode sú populárne aktivity – ako Miami, Tampa či Boston. Aké lokalitne špecifické web stránky by som mohol zacieliť? Potom by som vydedukoval, ktoré knižnice a ich web stránky majú nejaké špeciálne sekcie o lodiach a plavbe. Mohol by som byť zaradený?”

“Google má rád dôveryhodné a užitočné web stránky ako knižnice. Vie, že knižničná web stránka by odkázala na druhú len, ak by ju považala za užitočnú a za dobrý zdroj informácie.”

Poobzerajte sa po partneroch

“Mohli by ste sa stať partnerom organizácie, ktorá dodáva návody alebo videá pre začiatočníkov o bezpečnej plavbe. Teraz už začínate rozširovať svoj obsah.”

“Stačí iba premýšlať o tom ako vytvoriť dobrý, užitočný a odkazu vhodný obsah pre vašich zákaznikov,” radí Ward.

Ward verí, že každí by mal raz za čas predstierať, že pracuje pre Google a ich úlohou je zabezpečiť dobré výsledky vyhľadávania v ich odbore.

“Predstavte si, že by ste mal spomínanú prácu a poctivo pozeral na vlastnú stránku. Čo by ste videl ako dôvod, aby vaša stránka bola nad všetkými ostatný?”

Ward hovorí, “Ak ste úprimný sám sebe a nemyslel na nič iné, tak sa spýtajte sám seba, čo by ste robil lepšie ako ostatný a ako by ste vedel o tom povedať ostatným.”

“Tiež by ste sa mal pýtať, čo je vašou vášňou, ktorú by ste mohol použiť ako zdroj pre nový obsah? Ak nemáte vášeň k biznisu, v ktorom ste, tak odtiaľ okamžite vypadnite,” vraví Ward.

“Ak sa dostatočne o niečom zaujímate a učíte všetko potrebné k nemu, tak píšte o tom a poskytnite užitočný obsah. Ako čas plynie budú na vás odkazovať a vyhľadávače vás za to ocenia.”

Čo robí dobrého linkbuildera?

Vyžaduje ochotu spraviť požadovanú ťažkú robotu a nezávisieť na skratkách čo web stránky môžu využiť bez ohľadu na kvalitu. Zoberme článkový marketing (article marketing), kde za pár eúr si môžete kúpiť software na automatické generovanie článkov, ale myslíte si, že niektorý z tých člankov sa oplatí prečítať?

Ako v súčasnosti začínam linkbuilding?

  1. Napíšte všetko čo si myslíte, že robí vašu stránku jedinečnou. S každým bodom získate možnosť vytvoriť jedinečný a odkazu vhodný obsah. Čím je ten zoznam kratší o to väčší je váš problém. Ak jediný rozdiel je, že vaše navigačné menu je červené, tak máte veľký problém.
  2. Tu je ťažká otázka pre každého, ale predstavte si, že zajtra by ste mohol byť prvý v Googly len pre jediné kľúčové slova vašej voľby. Aké slovo by ste si vybral? Porozmýšlajte o ňom a potom sa naň zamerajte počas vášho linkbuildingu. Takže, ak by ste vytváral web stránky, tak vaše kľúčové slovo by mohlo byť ‘webdesign’. K tomu, aby ste sa dostal na najlepšiu pozíciu musíte dokázať vašu vášeň k webdesignu.
  3. Ak ste si vybral vaše kľúčové slovo pozrite sa na jeho výsledky vo vyhľadávači kvôli zisteniu konkurencie a podruhé kvôli zisteniu stránok a komunít, ktoré vašim linkbuildingom zacielite. Takže zadajte slovo ‘webdesign’ do vyhľadávača a zozbierajte prvých 50-100 výsledkov. Začnete zisťovať trend a zistíte, že tie isté výsledky sa opakujú znova a znova. Sú to pravdepodobne stránky, ktorým vyhľadávače dôverujú, takže by ste chcel vytvárať odkazy z nich.
  4. Výsledky rozdelte do dvoch skupín – konkurenica, ktorá môže byť potencionálnym biznis partnerom a informačné stránky, ktoré vám môžu dať kvalitné odkazy, ak máte kvalitný obsah. Teraz sa sústreďte na informačné stránky a pozrite sa či môžte nejaké články publikovať. Prezrite si unikátne zápisky z bodu 1 a prezrite si redakčný obsah stránok, ktoré ste identifikoval. Mali by ste nájsť veľa príležitostí, kde by mohla byť vaša stránka menovaná alebo, kde by ste mohol publikovať zaujímavý článok, ktorý by vám zabezpečil spätné odkazy na vašu stránku.
  5. Pokračujte v písaní a v publikovaní dobrého obsahu na vašej vlastnej stránke a dajte stránkam identifikovaných z prieskumu vedieť o novovytvorenom obsahu .

Nálepky:

Jeden komentár k “Eric Ward a jeho linkbuilding”

  1. Myslím si, že tento článok je veľmi dobrý a je to dobrý návod, ako sa dostať na popredné miesta vo fulltextovom vyhľadávači. Ja som študent vysokej školy a na predmete internet marketing sme dostali zadané nezmyselné slovo “impitelikel”, po ktorom zadaní do googla by sa mali objaviť odkazy na naše stránky. Ja som sa zatiaľ zaregistroval do katalógov a teraz sa snažím získavať spätné odkazy na moju stránku. Dúfam, že sa mi to podarí…

Napísať komentár